2.05.2015

10 dagar 5 städer 1 chrissy - LONDON

AAAAAAH. Den 19:e januari tog bästa Louise mig under armen och sa: "Kom, vi drar till England!" Jag skrek rakt ut till svar. Och gjorde så att vi alldeles precis nästan missade vår flygbuss :))) MEEEEN slutet gott allting gött så susade vi över nån slags vattenmassa & vips va vi i LONDON

Louise var seriöst bästa resesällskapet. Vi har inte ens hängt ~*på tu qvinn hand*~ mer än ca 1 ggr, men det var inte alls stelt eller tråkigt eller jobbigt!! Okej, kanske bara är jag som är neurotisk men jag tror verkligen alltid att jag ska vara sämst ever med folk jag inte är superbästis med och att de ska tycka att jag suger. Men jag hade askul!! Så vad jag vill att ni tar från den här livsläxan är: res med Louise. Hon är roligast i världen och det är omöjligt att känna sig dum eller i vägen i hennes sällskap

"yer a wizard harry fuck"

GULLET EMILY VAR I STAN! Vi hann med cirka en (1) fotoautomat-sesh innan hon var tvungen att åka tillbaka till Leeds. Vi gick till min bästa photo booth i Ldn, nämligen den som är i Pizza Easts källare! Den är lite hemlig men det går hur bra som helst att gena genom restaurangen, ta trappan ner och fota loss. Blir himla fina svartvita remsor, 4 frames för 3 pundare. 5/5 chrissys

Lollo & jag drog till Stepney Green för att hinna med East End Thrift Store innan den stängde. Bästa bästa secondhanden jag vet i London. Man får välja en påse, antingen en mellan för 10 pund eller en stor för 20. Så proppar man bara den full med precis alla kläder man vill ha. Älskar detta himla koncept. Ibland har de "pound store" också, då kostar varje plagg en ynka pundare styck. GAAAHHH varför bor jag inte i Londooooooon för

Seeeeen blev vi bjudna till Borough! Där fanns bla min älskade Madhia. ÅÅÅHHH. Min absolut närmaste Londonkompis. Vi hängde hemma hos Claire, Vicky & Hannah först och sen gick vi cirka 15 sekunder till Madhias pub The Gladstone Arms. Där var vi ett gäng på cirka 10-15 pers som delade två flaskor Prosecco som Madhia bjöd på. Det var himla himla fint.

SÅKLART har de en pubkatt med. Som jag fotade med blixt.... hehe FELÅT kattyn i just luv u so

Madhia hade festat i 48h i sträck, så hon vek av strax efter elva. Claire, Louise, jag och två killar vars namn jag glömt (.....) ville inte att kvälla skulle ta slut. Så när The Glad stängde gick vi vidare till St Christopher's Inn. ALLTSÅ HERRE. Där, eller på (trashy but loveable) Belushi's vägg i vägg, hängde jag kanske 4/7 dar i veckan när jag var in my early twenties. Hade jag inte varit full på engelsk cider redan så hade jag nog blitt rätt så gråtig där :))) 

Nästa person att ge upp var Claire. Men Lollo & jag + de två dudesen gav oss inte!! Vi följde med dem till deras lägga, som var en bussfärd på ca 5 minuter ifrån St Christopher's. Där fick Louise tex rita på deras vägg! Hon ritade en venussymbol & då ville kille 1 dra igång nån trött diskussion om genus. Haha asså man riktigt SER hur Louise e 100% DONE med den killyns åsikter.

Men de var roliga ändå! Och ändå fett mycket kudos till dem att de ba ville hänga med oss utan att stöta osv. Sorgligt att en ska tycka att det är kudos på det :))) xoxo patriarkatet
Ajaaa här ovan är det viktiga spotify-val som sker samt ett DJÄVULSKT drinking game som gick till så här: vi fyllde 10 shotglas med vatten, 10 med gin, shufflade runt dem så att ingen visste vilka glas som var vatten och sen skulle en plocka upp ett glas utan att veta vad det var, shotta den utan att röra en min & så fick personen bredvid en försöka lista ut vad en precis hade shottat. Om hen gissade rätt var man tvungen att ta en till shot, ända tills personen gissade fel.... ALLTSÅ SKJUT MIG. Men kul vare.

Efter det blev vi väldigt dansanta. Den här killen sa "I love a good boogie" cirka örti gånger. Jag var ganska full så jag tyckte det var ungefär det fulaste jag nånsin hört?? "BOOGEH". Ew. Sa det till honom varje gång ops :)))

Plötsligt slog klockan FEM och jag ba "louise jag pallar inte mer måste sova" och gick och kraschade på nån killsäng. Vaknade 4 timmar senare av att hon slängde armarna runt mig och skrek "GOOD MORNING TEDDYBEAR!" haha asså hon är en sån jädra gullunge?? Ja, sov alltså i min pälsjacka.... brr it was cold in thurr. Saknar ju EJ engelska hem om man säg. När vi piggnat till insåg vi att det var jätteeeeäckligt i läggan också :SSSS Örti pubeshår i badrummet bland annat :)))) och ingen handduk??? Däremot en fuktig badrumsmatta som hängde på tork på handdukshängaren.... som jag hade använt som handduk hela kvällen :))) Luktade killfotsvett om händerna resten av dagen sen. 0/5 chrissys

Så vi gittade. Tog oss örti timmar att hitta därifrån. Vi insåg tex att den där 5-minuters-bussfärden natten innan inte alls hade varat i fem minuter utan snarare runt trekvart... Samt att vi inte visste vart hållplatsen var. Samt att vi var i Deptford???
Vi fick lite lätt panik så vi sprang ikapp nån buss och kom med den och andades, svettiga men glada, ut. Så gick den åt fel håll :p:P:P:p:p Hoppade av, fick minus på Oystercardsen och blev tvungna att leta gata upp och gata ner efter en off-license där vi kunde fylla på reskassan. TILL SLUT hittade vi rätt buss!! YASSS. Vi satt högst upp längst fram & sight-seeade lite mvh gratis e gott och seeeen kom vi till Victoria.

Däääär sa vi SO LONG LONDON och satte oss på en Megabus till Leeds!!
Rekommenderar: megabus pga seriöst billigaste jag nånsin varit med om. Vår resa tog 6 timmar och den kostade NOLL pund. NOLL!!!!! Det enda som kostade var en booking fee. På 50 pence. 25 pence var. TVÅ KRONOR alltså jag ballar fan ur
Rekommenderar inte: att åka buss i 6 timmar när en e bakis :xxxxxx
På kvällen kom vi i alla fall fram till luvleh Leeds och luvleh Emily!!! Samt Leigh och lil Taco. Vi beställde takeaway och glodde tv och myste. Bäst bäst bäst.

SEEEEEN FICK JA' BADA!!! Alltså har inte haft ett badkar sen typ 2012. FÖRSTÅ LYXEN. Dessutom gick Leighs & Emilys badkar + toalett i någon slags snäck-struktur?? Älskade det så till den grad att jag hoppade ur badet och fotade ehehe. Hade haft samma kläder på mig i två långa dagar och luktade dött djur :))) Så lil-kröppy NJÖT. Sen somnade jag i Louises armar och nuuu tycker jag att det här inlägget blev himla långt, så jag tänker att jag delar upp min ~*Englandsvistelse*~ efter städerna jag var i, OM DET ÄR OKEJ?? Så att ni inte blir helt BEGRAVDA i Engly pictjas, like. Och så att jag kan dra ut på det så länge som möjligt + skjuta upp Sverige-deppigheten ehehehe mvh i'm not crying, it's just been raining on my face :((

7 kommentarer:

  1. Shotsbilden <3
    Åh, nu vill jag bara sitta inomhus i en skrynklig lägenhet och förfesta tills det blivit efterfest. Vill vill vill!

    SvaraRadera
  2. asså fyyyyfan va roligt, har peppat så att få höra om LDN. GLAD jag blir att du hade det fett <33333333 vill också resa med dej nu

    SvaraRadera
  3. ääälskar detta inlägg!!! och pepp på att få en massa londontips av dig när jag åker dit i april!! ska lätt leka shotleken någon gång :))

    SvaraRadera
  4. ASSÅ NÄ fyfan vad kul med griffelväggen, hade en sån i mitt flickrum!!!!!!! gu SO JELLY OF THE THRIFT SHOPS UUUUHH GRINAR! alsoM hur kan du ta så bra travel pics med en telefon (antar jag att det är?!) är sån himla... *cozy aesthetic (hur fan en stavar)*

    SvaraRadera
  5. hahah shotsleken lät ju helt vidrig (men kul) ska nog tEzTa (fast med vodka ist), heh!!! älskar detta inlägg btw!!! för min del hade det kunnat vara trippelt (minst) så långt!

    SvaraRadera
  6. MEN ÅH VILKA HÄRLIGA BILDER (som låter som något min farmor skulle säga nu vid eftertanke:'))
    England alltså, vill typ gråta. och på tal om det, flight of conchords-referensen < 33

    SvaraRadera