9.16.2015

now this is the story all about how denna vecka got flipped turned into EN LISTA

VECKANS KÄNSLA

Närå ville bara använda denna gif :)) Jag vill säga... harmonisk? Fast jo okej lite denna ^ känsla också tex då jag suttit framför dattyn och skrivit 7h i sträck. Kollar i kors och stirrar rakt in i väggen och känner mig upplöst. Men! Harmonisk ändå pga: skriver!! Hurr-fakkin-ra!

BÄST I VECKAN HITTILLS
När min pappa och bror kom hem i måndags kväll och helt OFÖRHAPPANDES kastade en liten godis på mig där jag satt fullt oförståendes i soffan. hehe. Det var bäst dels pga: oväntat godis är alltid välkommet godis som ju är mitt förfädersmotto. Fast mest var det bäst pga godiset hette "chrisycrem" mmm ;))

SÄMST I VECKAN HITTILLS
Nä inget särskilt? Konstigt ändå?? Har ingenting att klaga på! Jo kanske ändå att en geting flög in i vårt badrum men aldrig ut... Ändå, kul med nytt husdjur!

DET HÄR TÄNKER JAG MYCKET PÅ
THIS IS ENGLAND '90. Det började i söndags!!! hallå!!! sista säsongen ever!!! grinar man eller!!!! Spår att jag kommer *rekindle* min hangup på woody i höst + reblogga örti joe gilgun-gifs på tumblr hela november ut mmhm it is gonna b glåriöss

herrejävlar

DET HÄR LYSSNAR JAG PÅ
Min nyaste upptäckt Songhoy Blues!! Så jääävla bra + ypperlig musik att skriva till. Även Libertines nysläpp!!! Välbefogade utropstecken ändå pga älskade dem något så djävulskt när jag var 16-17. De hade splittrats ett år innan så missade precis deras "tid" liksom.  Så ja, asapepp på den. Så lyssnar jag ju som vanligt på Florence + the machine väldigt mycket särskilt Howl och Heavy in Your Arms på repeat efter midnatt

NÄSTA VECKA SER JAG FRAM EMOT
Absolut ingenting eftersom jag är en luspank lösdrivare

DET KLÄR JAG MIG I

Varma tröjor veka händer visset hjärta

DÄR HAR JAG ONT
I knäna för att jag sitter som en kratta i samma skräddarposition örti timmar i sträck. De är stela stela när jag reser mig och när jag böjer dem för att få igång cirkulationen knakar dem som stora träd som fälls i breda gläntor

DET DRICKER JAG
Ginger beer för att jag försöker va cool och vatten för att jag försöker att inte dö

veckans produktplacering

DET ÄTER JAG
Gröt med en sylt jag gjort själv (!! orimligt mallig för ngt så lätt hehe) Jag la i allt som e gott mest ingefära och lite plommon kanske också

IDAG HÄNDER DETTA
Ska *styra upp* mitt rum + klippa mä

Å PÅ LÖRDAG HÄNDER DET HÄR
Bokklubb + teater med book club babes & louise!! Ser så mycket fram emot'ett!

så här gulliga va vi enligt alexandras kamera sist vi sågs book club babes 

SÖNDAGEN TILLBRINGAS SÅ HÄR
Ska obv glo på Emmygalan eftersom Andy Samberg e host :))) Och KANSKE får jag efter dagars väntan äntligen se sista True Detective-avsnittet???? Vem vet d står skrivet i stjärnorna!! Men jag kan inte läsa på stjärniska :O:O Kanske du kan tyda dem åt mig..?

DETTA TITTAR JAG PÅ
Förutom True Detective och This is England '90 och örti andra serier kollar jag faktiskt på FILMER. Så konstigt beteende för att vara jag?? Men i veckan har jag alltså lyckats ta mig igenom två (2) filmer! Jag har sett Howl som så klart handlade om Allen Ginsburg och var megabra och skrivinspirerande. Så såg jag Perrier's Bounty med Cillian Murphy, vars talang jag är helt golvad av efter att jag såg honom stage acta för ett par år sedan. Alltså. Han var helt jävla lysande. Såpass lysande faktiskt att jag gick hem efter föreställningen och bokade mig en till biljett till samma pjäs en vecka senare, för jag var bara tvungen att uppleva hans agerande irl igen. Magisk är han.


*hjärtögonemojin* Var var jag ja just det Perrier's Bounty jajaa den var helt okej 7/10 och Madeye Moody är med och professor Slughorn!! Se den om du också e kär i Cillian Murphy och/eller gillar irländska gangsters och brit wit

DET HÄR GÖR JAG NÄSTA VECKA 
Jag och farfar ska ha vår årliga äppeldag dvs plocka alla mogna äpplen i hans trädgård och sen komma på bra sätt att preservera dem på. Vi kommer oftast inte på något mer än äppelmos och äppelpaj så det blir nog det vi gör av dem i år med hehe, men det är ändå en mysig tradition att ha!

OCH MEST AV ALLT ÖNSKAR JAG DETTA
Att ingenting går åt helvete :-)

15 kommentarer:

  1. Svar
    1. tack för förslag! är nog dock altför lat för att hänge mig åt något som tar fem DYGN att tillaga... hehe :p annars hade jag varit på!

      Radera
  2. THIS IS ENGLAND-serien. alltså har inga ORD när det kommer till den <3<3<3<3<3<3 är så lycklig över att '90 är här men också hjärtbristig pga allt tar slut

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA SAMMA. dör av hur golli'a woody & lol är i nya, vill aldrig aldrig lämna'rom. och hjärtbristig? bästa. ordet. jag. läst. snor det om det är ok.

      Radera
  3. Kan verkligen relatera till veckans känsla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. right? more like livets känsla amiriiite

      Radera
  4. åh måste bara fråga!! var någonstans kollar du på this is england-serien?? har letat men hittar liksom inte någon sida där serien finns

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!! det är easy peasy! ladda ba ner insticksmodulen HOLA så kan du kolla på channel all 4! hola ändrar ens vpn eller nå sånt tjofräs så att sådana streamingsajter tror att en är i england (eller valfritt land om du tex vill kolla amerikanska netflix kan du välja att skrobbla från usa etc). det är så bra för då kan en se allt i högupplösning + med bra undertexter, typ den bästa grejen ever! dock inte heeeelt "helylle". hehe. hoppas ok ändå!

      Radera
  5. Du är förjävla underbar!! skön sista önskan för veckan där, ribban sätts högt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA men verkligen! lower your expectations, som amy poehler säger :'))

      Radera
  6. The Libertines nya album är SÅ BRA, älskar et!

    SvaraRadera
    Svar
    1. VISST!? de låter verkligen *som sig själva* + ändå uppdaterade & rätt i tiden!! hade lätt kunnat bli förlegat men nä, det är A+!

      Radera